Háztartási gépek Konyhatündér

Ez a cikk több, mint 4 éve frissült utoljára

A cikkben szereplő adatok pontosságáért nem vállalunk felelősséget.

Csokiszentély nyílt Angyalföldön

Szokatlan helyszínen, egy csendes, 13. kerületi mellékutca földszintes házában nyílt meg Budapest legújabb csokoládéüzlete. A tetszés szerint összeállítható, minőségi táblás csokoládékat forgalmazó chocoMe bemutatóterme kissé szűkös, kicsit sötét, mégis kifejezetten kellemes hely. Elvégre ki ne szeretne több tucat csokoládé társaságában inspirációt meríteni az álomcsokija megalkotásához?

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

hirdetés

"Az ihletet egy amszterdami mini csokiüzlet adta, ahol a vevők válogathatják össze, mi kerüljön a csokijukra, másnap pedig átvehetik az egyedi alkotást" - meséli Mészáros Gábor, a koncepció ötletgazdája. A vállalkozás elindítása előtt tanulmányozni kezdte a csokoládékészítést és hónapokig kísérletezett az ízek párosításával. A chocoMe 2010 júniusában debütált: a vevők mintegy 80 feltét közül választhatják ki azt a maximum 5-öt, amely az ét-, tej-, vagy fehér csokoládéjukat egyedivé teszi. A táblás csokoládé magvakkal, fűszerekkel, liofolizált gyümölcsökkel, stb, készülhet. ez utóbbi "fagyasztva szárítást" jelent: a gyümölcsből nagyon alacsony hőmérsékleten kivonják a nedvességtartalmát, a gyümölcs a popcornhoz hasonlóvá válik, íze viszont intenzívebb lesz. A kínálatban olyan különlegességek is szerepelnek, mint a Hawaii-ról érkező fekete tengeri só, az ehető virágok, a brontei pisztácia, a narancsosbors fűszerkeverék, vagy a természetesen ehető, 23 karátos aranypelyhek. A variációk száma közel 60 millió.

chocome, csokoládé, mészáros gábor - chocoMe

A népszerűségéhez természetesen az is hozzájárult, hogy Gábor azelőtt marketingvezetőként dolgozott, és rengeteg energiát fordított arra, hogy a fogyasztók megismerjék a terméket - a termékkommunikáció, a csomagolás, a honlap felépítése is hozzájárul az ötlet sikeréhez. A chocoMe azóta megkapta a XIX. Magyar Innovációs Nagydíjat, megnyerte az Édesség kategóriában a Pakk csomagolásdizájn-versenyt, és bezsebelte többek között a Magyar Termék Nagydíjat is.

Két méteres csokifal

Az üzlet megnyitására azért volt szükség,  mert az üzem apró bemutatóterme már nem volt alkalmas a kényelmes, nyugodt beszélgetésre és a válogatásra. Egy kis recepció várja az érdeklődőket, az üzlet központi része pedig maga a csokirajongók álma, egy spotlámpákkal megvilágított, körbejárható galériafal, amelyen ehető műalkotásokként sorakoznak a legszebb, legnépszerűbb táblák. Lehet gyönyörködni, ihletet meríteni a saját „kreációhoz”. A bemutatóterem csokoládés rendezvényeknek is helyet ad majd, ahol a különféle csokoládé-pálinka, csokoládé-bor párosítások mutatkoznak be.

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

chocome, csokoládé, pálinka - chocoMe

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

Az üzlethelyiség színeinek kiválasztásánál nem túl meglepő módon a csokoládé és a chocoMe fekete, kakaóbabot idéző csomagolása volt a kiindulópont, így a barna és néhány trópusi fafajta különleges árnyalata teremti meg a helyiség atmoszféráját. A hátsó „tárgyaló” egy tolóajtóval leválasztható, itt a fekete, a lila és egy újabb különleges barna árnyalat a meghatározó. „ A színeket úgy válogattuk össze, hogy segítsék a termék kommunikációját” – mondja Ebedli Gyula belsőépítész. A padlóburkolat a szakember szerint „vaslemez-asszociáció”, egy kis lofthangulatot csempész a csokibarna térbe, a plafonon pedig fakeretre feszített, az eredetinél sötétebb árnyalatúra festett kakaóbab-zsákok erősítik a trópusi motívumot.

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

A tejcsoki-uralom vége

A chocoMe termékei a belga Callebaut csokoládéból készülnek. A csokoládét először temperálni kell, ezzel az eljárással éri el a megfelelő hőfokot (kb. 32 Celsius fok). Ez azért fontos, mert lehűtve a csokoládéban levő kristályok megdermesztik a masszát. Ha megfelelő a kristályszerkezet, a csokoládé felülete selymes, nincsenek rajta cukor- és kakaóvaj-kicsapódások, és a tábla egyenes vonal mellett törik, mondja Mészáros Gábor. A chocoMe manufaktúrájában a temperálást gép végzi, több ezer táblára való mennyiséget már nem lehet kézzel feldolgozni, a hőmérséklet kontrollja és a csokipaszták adagolása továbbra is manuálisan történik.

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

chocome, csokoládé, üzlet, dizájn - chocoMe

„A csokoládé szezonális termék, a július mélypontnak számított 5 ezer darabos megrendeléssel, karácsonykor pedig őrület van. Szeptemberben 20 ezer darabot rendeltek, és úgy gondolom, a havi átlag be fog állni 15-20 ezer darabra” – mondja Mészáros Gábor. Tavaly egyébként 90 ezer darabot adtak el, az idén lehet, hogy megduplázzák a forgalmat. A legjobban az étcsoki fogy, a második helyen a tejcsoki áll, fehér csokis táblákat pedig a vevők kb. 20 százaléka kér.

Kapcsolódó cikkek

címkék: chocome, csokoládé, üzlet, dizájn, mészáros gábor, ebedli gyula

Hozzászólások
Copyright © 2016 Ombrello Media | Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem